Förmögen



Hur lätt är det att lura en kvinna på en skala? På sin fåfänga menar jag. Antagligen ganska lätt. De får oss att tro att vi TJÄNAR stålar genom att shoppa. Och köpstopp eller ej, kupongerna måste ju utnyttjas. Jag hade fått en 25-kronors. Och en med 20% rabatt på valfri vara liksom en annan på 15%. Vad gjorde jag? Jo, utnyttjade kupongerna förstås, och köpte därför mer än det faktiskt var tänkt. Smart. Fast, jag känner mig ändå förmögen. Jag fick en en lådda full med godsaker som ögoncreme, serum, ansiktsolja (?) lotion och nattkräm i present.

Ljuger faktiskt inte om jag säger att min doft var slut. Jo lite, eftersom den tar slut om bara ett par dar. Och då är det vardagshistoren jag pratar om. Man kan inte ha tungsliskiga saker med feromoner i sin tjänst. Det gäller att "bara" lukta rent och det tycker jag att man gör av Biotherms kroppsdofter. Jag kör alla kulörer, men är lite fast i den röda just nu. Så jag köpte en sån. Med kupong och rabatt skulle den kosta 331kr. Fast om man handlade Biothermprodukter för totalt 450kr så skulle man få ett paket "Biotherm-presenter" värt 750kr. Vem vill inte ha det liksom. Så då slängde jag med en lotion som efter rabatt kostade 212:50. Ett inköp som alltså kostade 243:50kr mer än vad jag hade tänkt. Fast då fick jag ju presenter ju! Och tjänade på så vis 506:50 svenska kronor.

Jag rik = sant!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0