Lurendrejeri
I min mobiltelefon som också är mitt firmanummer har jag hela sex nummer som visar "SVARA INTE" när det ringer. Det är såna nummer som jag "turligt nog" har missat och sedan checkat upp på webben. Nyss fick jag lägga till ännu en.
Ännu en bov. Ett nätbolag som påstår saker. Att man är registrerad sen tidigare. Att vi har haft kontakt förut. Och erbjudanden om att uppdatera sin nätannons. Oavsett vad man svarar så slutar det med att man ska få en faktura. Antingen är man skyldig eller så ska man få en slutfaktura eller en annan för att avsluta abonnemanget. Det rör sig alltid om flera tusenlappar. Det är rent och skärt lurendrejeri. Kriminellt om man frågar mig.
De som ringer har spjutspetskompetens i att skapa olust. Man ifrågasätts som imbicill företagare som inte vill annonsera och hålla sitt "sedan tidigare" reggade abonnemang uppdaterat. Och värst av allt; det går ut på att man vid något tillfälle i samtalet ska svara "JA" - så är man inspelad och kan sen aldrig komma ifrån dessa fakturor.
Varning för Adnet Online AB!
Har råkat ut för samma, både på hemnumret och mobilen. Att man är Nix-registrerad gäller ju inte när man har företag. Det gäller att tänka på att aldrig svara JA, inte ens på frågan om namnet. Sedan så fort som möjligt högt och tydligt bara säga NEJTACK! Hoppas och tror att jag hunnit lära mig innan jag råkar ut för de värsta. Eländigt att det har blivit så här!
Tina - alla de där samtalen slutar med dålig energi och det retar mig. Att de "får" tillgång till mina känslor genom sina "försäljningstrix". Jag är alltid ordentligt uppretad när ett sånt samtal är avslutat. Och känner mig olustig. De är liksom specialister på det.