Minns från min tidiga ungdom. En äldre man...

img_0402 (MMS)

Minns från min tidiga ungdom. En äldre man som åkte med bussen till stan och där fingrade på precis allt. Medan han babblade om nåt som ingen förstod. De sa att det var latin. Och de sa att han var greve. Jag är inte adlad och den latin jag behärskar är inget att babbla om. Fast i em har jag fingrat på allt. Precis som den där greven gjorde utomhus. Hus, stuprör, lykstolpar, staket med mera. Allt som känns kallt. Och när jag befann mig inomhus var det med tassen i högerfickan där en frysklamp låg gömd. Hemska brännskador är just det, och de kan nästan få en att göra vad som helst.


Kommentarer
Postat av: Maja

Men kära nå´n - vad har du bränt dig på? Bara en blick på bilden gör ont i mig! Hoppas att det ger snarast! Kram

2011-02-09 @ 19:19:37
Postat av: Tina Eriksson

Aj, aj, AJ! Hur går det nu med matlagningen?

2011-02-09 @ 20:33:49
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Ett klantarsel har huserat vid gasspis och greppat tag i en gryta med metallöron. Och istället för att släppa taget och bränna mig på det som kokade, valde jag (fick jag lov att välja) att hålla kvar och ta det nästsämsta alternativet. En tumme, ett pekfinger och en snutt handlov med blåsor nu. Det "kunde" alltså ha varit very much värre :-)

2011-02-09 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0