Nyorientering

Det här med att vara ny på ett ställe, är väldigt tidskrävande. I alla fall för mig som bilist. Hemma finns inga avstånd. Dit tar jag mig kors sig och tvärs på cykeln inom rimliga tidsperspektiv. Fast befinner man sig där man inte behärskar vare sig cykel eller bilvägar eller ens geografi att ta sig fram kommunalt blir det oerhört tidskrävande. Det är inte alltid Gps:en hänger med har jag märkt. Åkte förfärliga omvägar ikväll. Det hade iofs inte gjort nåt om sikten hade varit acceptabel, men med vertikal snö och skitiga bilrutor blev det ju bara besvärligt. Imorgon kväll ska jag nog ta apostlahästarna. På upptäcksfärd. Både geografiskt och matmässigt.



Vill så gärna prova Dumplings. Det kanske inte ens "är" nåt för mig, men jag är nyfiken. Och förresten ÄR det inget för mig ur kolhydratsynpunkt, fast vem vill dö nyfiken. Det "kan" dröja innan de kommer till mina breddgrader. Och för all del får man väl hoppas på att hänga med ett tag till. Vill ändå passa på att orientera mig i nyheterna när de finns i närmiljön.




Kommentarer
Postat av: Maja

I min värld så behärskar du vägarna jättefint med ditt otroliga lokalsinne! Du måste ha varit i utkanterna och sladdat ;o) Berätta gärna när du har testat Dumplings.

2011-02-09 @ 19:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0