Pälsbollsmössa



Det är klart att det är motbjudande om och när djur far illa under sin livstid fram till handelsprodukt. Fast jag vill också ha en sånhär mössa. För mig som älskar mössor är den given. Vad gäller skodon och väskor har jag aldrig kollat upp livsvillkoren för skinndjuret. Jag köper heller inga bälten, handskar osv som är Fairtrade eller ekologiska trots att jag ju egentligen borde. Och det finns ju djur som lever endast för att ge av sin ull. Får, lamm och Alpacka. Inte vet jag hur de stackarna har det.

Med dagens debatt om dessa huvudbonader kommer säkert någon listig typ att sko sig. Snart har vi både garn, mönster och alternativräv att pryda som pälsboll på toppen. Eller det kanske redan finns. Ska checka upp det. Vill ha mössan, men den behöver inte vara tillverkad med så usla metoder som djurmisshandel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0