Uppvarvad

Sådär. Nu har jag pumpat in musik på högsta volym i hörlurarna i flera timmar. Uteslutande upptempolåtar. Med mycket bas och intensiva trummor. Ett saligt mixande på Spotify. Jag har knarkat kan man säga. Och kickats. Rensat och röjt invärtes. Det känns bra.



På bänken i mitt kök ligger en död fågel. En fyrakilos vacumförpackad och frusen kalkon. Som skall serveras med välavpassande tillbehör och härligt gräddig sås imorgon. Boysen kommer på middag. En försenad jul & födelsedagsfest. Jag vet redan nu att de kommer att älska det. Och efterrätten.

Och jag har fått upp ångan.
Tur att man "bara" är torsk på rumsrena droger.
Och trots allt kan gå till sängs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0