Bebis



Stefan Einhorn sa i det där härliga samtalsprogrammet igår, att tre viktiga beteenden cementerar hela grunden för "allt". Snällhet, goda gärningar och nyfikenhet. Jag tror att det var så, ska kolla upp och korrigera om jag har fel.

Snäll, man ska va´snäll.

Ettan var på. Jag hade inte valt dagens sommarpratare. Jag grejade med papper och siffror och lät radion skvala i bakgrunden. Uppskattar både programmet och kanalen när jag har tid att lyssna. Annars kan vilket skräp som helst skvala. Om jag ändå inte ska lyssna.

Hon har rätt vackra ögon. Och hon ser oförskämt pigg ut. Vi är födda samma år och jag känner mig många gånger dubbelt så gammal som hon ser ut. Det man utifrån kan få för sig, är nog att hon är en såndär avundsvärd positiv individ. Och ändå fattar man ju, att glamoröst är ju inte livet, ens för en hyggligt anlitad kändis. Så har hon ju genomgått den färfärliga C-sjukdomen också. Bara det, gör ju att man har anledning att beundra och lycka henne välgång.

Ändå blev det totalkrasch.
Vuxna kvinnor som pratar bebisspråk gör mig illa till mods. Särskilt som det handlade om hennes svåra barndom. Lessen, men jag hörde inte vad hon sa. Bara hur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0