Fönsterskrapa



Det är skillnad på skit och pannkaka som man säger. Av någon outgrundlig anledning gillar ju jag att putsa fönster. Till det har jag en proffsskrapa. En sån som "riktiga fönsterputsare" använder. En som jag köpt hos grossist. Mina rutor hemma, i alla rummen drar jag igenom på ett kick. Och de blir sagolikt blanka.

Här i stadslyan har jag bara två fönster. Ett ordinärt i köket och i rummet en trippelvariant. Till dem köpte jag en ovanstående budgetskrapa. Aldrig har jag fönsterjobbat så hårt. Det blev bara mer och mer randigt. Och då innebär trippeln bara tolv rutor. Budget är skit alltså.

Däremot är ammoniak alltid ammoniak. Målningen gick från djupgrått till vitt på momangen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0