Humör


Köpte med lite svenska jordgubbar som tanterna kunde smaska på till Midsommar. Och det gjorde dom. Min egna tossiga morsa särskilt sedan hon hade beordrat fram en skål med strösocker. Så att man kunde "äta eländet". Ja, sen hade jag köpt några lådor speciellt och enbart till personalen. Tycker att det känns gott att uppmärksamma dem. Jag om nån vet hur det är att styra upp den gamla. Och jag bad henne att lämna över dem. För att det är viktigt att de håller sig friska och då är C-vitaminrika gubbar en god källa.

- Så helvete heller! Kärringarna som jobbar här är redan sjuka!

Det var ingen god idé alltså. Inte heller att jag kom på besök. Jag var både ful, hade fel kläder och förstod ingenting. Nästa gång kanske det är bättre. Hon visade i alla fall Solrosen jag gav henne på Mors Dag, men hävdade att den var från min bror.

Nu är jag på väg på fest om nån timme. Det känns bra. Jag är både snygg, har rätt kläder och fattar massor. Åt helvete med Jante!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0