Lackbarnet


 Lånad bild från bloggen Meiiself


Ja, då säger vi tredje gången gillt då. Som jag hänvisar till "Vad är en människa".

Inte mer än det lilla barn som bor därinne.

Härinne.


Fredrik Lindström berättade om sig själv. När han tex anländer till ett hotellrum och blir sådär som lillebror blev en gång. En som jag själv blir vid varje hotellmöte. Stolt och får en känsla av märkvärdighet. Sprudlande glad och kaxig liksom. Man känner sig utvald.

Så, nu ikväll har jag varit det lilla barn jag är. Varken mer eller mindre. Imorrn ska jag vid åttasnåret visas upp på nya jobbet. Träffa ny chef och nya kompisar. Och, då gör jag det med nyklippt lugg och svartlackade tånagglar. Varför inte liksom. Det passar fint till de sandaler i svart lack som jag bär i tjänsten. Och, jag ska äta greksallad ur matlådan. Och bara vara mig själv hela dagen. Varken more eller less.

Duktig ibland. Mindre duktig i andra ärenden.
Vuxen utanpå.
Ganska barnslig inuti.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0