Resultat



Tror faktiskt att det totalt sett blev fler myggbett än kantareller under skogsrundan igår. Det blev några deciliter av skogens härliga guld, men ack så mycket insektsfäktande det kostade. Och när jag satt mig tillrätta i bilen såg jag att det även inkluderade fästingpåhälsning. En fästingnymf kröp utefter ena jeanslåret. Då minns jag varför jag trots allt inte är så ivrig efter sommarkantarellerna. Det är ju långt mycket mer besvärligt ur krypsynpunkt att visitera vegetationen varma sommardagar. Man blir både varm och svett och då blir insekterna galet intresserade. Antar att man kan köpa både mygg och fästingfria på Hötorget, om man vill ha fler smörstekta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0