SoFo



Läste på nätet att man sista torsdagen i varje månad har lite av en folkfest på Södermalm i det så kallade SoFo: South of Folkungagatan. Och det var ju precis denna dagen. Nästa gång tar jag tuben. Eller i värsta fall buss. Att ta sig fram i Sthlm med bil i rusningstrafik tar tyvärr nästan lika lång tid som det tar för mig att pendla hit hemifrån gnällbältet.

Fast jag hann med lite i alla fall. Lite kläder, lite ekologiskt, lite vintage, lite blingbling och lite semifreddo & espresso. Både köp och "bara titta".  Sofo är stället för mig. Puls & lugn, trendigt & udda, nytt & historiskt, långtifrån och tättintill samtidigt. Jag blir glad av kvarteren. Det känns continentalt. Närapå som att befinna sig i London. Och där vill man ju oxå vara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0