Sommarpärlor

Lyssnarnas sommarvärd Monika Nyström var naturligtvis fantastisk. Och hon har en härlig radioröst. Jag borde kanske ha hyllat henne i ett eget inlägg helt enkelt för att hon är värd det. Hennes livsresa och berättelse lämnar ingen oberörd. Samtidigt var det så tungt att man fick lite svårt att andas. Hennes sommarprogram kom in under skinnet på mig, men jag ska inte reprislyssna. Tack Monika för att Du har mod och ork att dela med Dig.





Oefterhärmliga Babben Larsson blev jag sugen att återlyssna på redan ikväll. Hon fick mig att skratta högt framför radion. Kanske hade jag förväntat mig det. Och då känns det ju bara ännu bättre att hon lyckades. Hennes "Soundtrack of my life" som ackompanjerades av musik som tröstar, stöttar, stärker alternativt gör en glad eller förbannad. Alla hennes låtar passade som handen i handsken utom en, som gjorde mig folkilsken - precis som hon visste och menade att det kan bli. Ångrar mig än idag att jag inte föreslog en fika eller så, när hon "faktiskt" både kall & varmpratade med mig i en butik en gång.




Vilken pärla han är SAS-Janne Carlzon! Trodde att han har sommarpratat förr, men i år premiäråker han visst. Med den äran. Har lyssnat noga på honom ikväll och jag har svårt att föreställa mig mer sympatisk företagsledare. Med så god musiksmak dessutom. En favvis helt enkelt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0