Svamptider



De sägs finnas i mängd, sommarkantarellerna. Flera omkring mig har - som vanligt - plockat kassvis. För det är ju lite så det är. Att "storfiskarn talar om, hur stora fiskar han fått". Människor går ut i skogen med papperskassar (obs - plural) och plockar dem så fulla att handtagen tvekar. Sen hämtar de resten i de ämbar som får duga ifrån bilen. Ibland gör en del tillomed om jackorna till nåt slags bylte man kan bära svamp i.

Jag skulle bli urglad att hitta några lagom att fräsa upp till en macka. Det är så typiskt att det är varning på väderleken i mitt område idag. Vet inte om det är så smart att gå i skogen ensam om det åskar och blixtrar. Fast, jag har inte sett nåt sånt oväder. Regn förvisso, men det är ju bara en fråga om klädsel. Och kassar förstås. Jag får ta plast istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0