Tvättkupong



När jag pendlar som jag gör, ganska mycket alltså. Med bil dessutom, så köper jag service på en hel del bensinmackar. Diverse får man väl säga, mest bensin, men oxå en å annan maskintvätt. Idag skedde ett sådant inköp. De hade ett erbjudande på den här macken. Det ingick nämligen "gratis mattvätt och dammsugning" och jag blev riktigt snopen.

Å andra sidan blev jag än mer snopen över hur fort den här tvätten gick. Det kostade i runda slängar 60spänn i minuten att tvätta bilen där. Kanske mer. Tyckte knappt jag hann stänga av fordonet så var jag ute igen. Etthundrasextionio kronor - för en blinkning. Nä, man "fick" ju en våtsavett att tvätta inuti med oxå.

Dammsugaren sen - vojne! Man fick "tigga till sig" poletter och ändå gick den inte. Gång på gång fick jag gå in för att tigga nya. Och den så kallade mattvätten ska vi inte prata om. Bilen blev inte alls ren. Såklart inte. Varken utanpå eller inuti.

Det är ofta gulligt folk som jobbar på våra mackar. Unga, snygga och entusiastiska personer. Kanske är det studenter under sommarlov såhär års. Det gillar att slå på kassaapparaten. Och de "kan" göra både mosbrickor, burgare och pizzaslizes.

Antar att han "kände av" onda ögat. Mitt onda öga. Efter tydlig markering att jag inte ämnar att betala för sådan bluff och efter mycket tydlig markering att han inte skulle sätta tant på plats med försök till pedagogprat om vart bilar blir mest smutsiga och inte - så fick jag, efter påpekade en friplåt för ny tvätt.

Ögat måste ha varit svart. Han "erbjöd" att den "kunde" hålla i 28 dagar om jag ville. Istället för den obligatoriska 7-dagarsveckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0