Iberogast


Det smakar fan. Mint, lakrits, kamomillthé och maskrosvin samtidigt. Och det är en aning svårdoserat för oss som inte vill räkna till tjugo varje gång. Dessutom är det dyrt och bör tråkigt nog administreras tre gånger per dag.

Dock inget ont som inte oxå har nåt gott med sig. Dropparna trollar med mig. Åratal av hopplös mage verkar få en ändring. Jag blåser inte upp som en ballong om jag äter "okänt". Och framförallt får jag inte kramp i hela magpaktetet om någon ingrediens är en aning ovan för min kagge. Många måltider i livet har varit alldeles ljuvliga, men eftersmaken så svår att jag har svårt att vara nyanserad och därför bara dömer ut restaurangen eller produkterna. Otaliga gånger har jag påstått att jag ALDRIG MER ska äta det och det. Kanske ska jag det nu.

Iberogast är ett växtbaserat läkemedel mot dyspepsi och IBS och säljs på apotek. En tinkturflaska om 50ml kostar 169kr. Läkemedelsverket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0