Rädd


Men va´fan. Nu har det kommit in ett monster här hos mig. I relativt stadscentrala övernattningslyan. Ett insektsmonster som är så stort att jag vare sig kan mörda det eller fånga in och bära ut. Hur gick det till? Vart kom den ifrån? Hur kunde den ta sig in genom den lilla lilla fönsterspringan.

Jag är en tuffing, men när vi kommer till kryp av typen gnagare och i storleksordningen råttor och möss, har jag inget kvar att sätta emot. Jag är rädd helt enkelt. Rädd att ta i dem. Och rädd att de ska ta i mig förstås. Sträcka ut ett av de där åtta benen och spjärna emot eller nåt. Sen krypa in under kläderna och släppa galenskapen inom mig lös.

Den kämpar framför mig. I en krukväxt. Längtar tillbaks till grönskan tror jag. Nånting hänger ner "bakom" när den flyger. Har den skidor på sig? Är bakbenen lama? Usch, den här ovetskapen gör mig nojjig. Har jag verkligen förtjänat det här!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0