Arbetsplatsklimat



Nej, det är ingen fara, jag är inte manisk eller på annat vis galen. Det är bara så att båda mina drömjobb dök upp på annons nästan samtidigt och jag hade turen att plockas ut på båda. Det ena har jag ju börjat på redan och det andra blev jag intervjuad för igår. Utan att skryta har jag vad de efterfrågar oxå.

Det visade sig vara mycket intressant att jag är matlagningskunnig. Staben av cirka 25st anställda pratade mat från morron till kväll sa dom. Någon i intrevjusituationen såg min förundran och replikerade med att det blir så vid en viss ålder. Att mat och samkväm överträffar allt annat.

Ska en åldersnojjig person som jag gå in i en sån situation? Då går jag väl händelserna i förväg. Jag är inte där än och ska jag vara riktigt ärlig mot mig själv vill jag inte dit heller. I min värld är det skrämsel. Det finns så mycket annat intressant. Musik, rödvinsbrus, sex, motorcyklar, läppstift, tandtråd, dofter, resor och digital kommunikation. Jag blir lessen av klimat med övervikt på mat och barnbarnsmonologer.

Måste tänka ordentligt nu.
Inte bara smickras.




Kommentarer
Postat av: Tina Eriksson

Rätt! Tänk ordentligt! Men du har så rätt, det är lätt att bli smickrad! Men inser man det har man kommit långt! Att skilja på vad som är vad, sålla bort och se vad som blir kvar.

Och vet du vad? Tror inte du kommer att landa i "mat-och-samkvämsträsket", ens så småningom. Snarare nåt i stil med din grann-grand-old-lady du tidigare berättat om.

Kram

2011-03-09 @ 20:03:31
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0