Bostad


Gatusoparbilen har redan varit i omgivningarna. Ytorna är nyskurade. Madrassöverdraget tvättat. Ljuslyktorna är fyllda och det har pyntats med färska snittblommor. Brevet som hon har skrivit erbjuder mig att dricka och äta det som har lämnats kvar. Och jag uppmanas att använda tvätt och andra skurmedel. Disktrasan är obrukad och frysen avfrostad.

Äntligen har jag blivit med "eget" bo. En alldeles underbar liten lägenhet. Med minst lika underbar ägare som nu provar sin hjärtekärlek som sambo.

Visserligen har jag bott lite bättre de senaste dagarna. Och visserligen var det för sent att boka av sista natten, men jag checkade ut ändå. När jag ändå fick tillgång till lägenheten ett par dagar tidigare. Det känns som en skänk från ovan. Som om att livet vill mig väl ändå. Veckorna i kappsäck skall sent glömmas men de skall snabbt förträngas. Det här nya kommer att bli så bra.



Kommentarer
Postat av: Tina Eriksson

Grattis och lycka till!

2011-03-30 @ 22:56:04
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Åse

Välkommen hem!

2011-03-31 @ 09:31:32
Postat av: Margit

2011-03-31 @ 14:36:32
Postat av: Margit

Grattis, kul att du hittade ngt bra till slut!

2011-03-31 @ 14:37:45
Postat av: Maja

Åh va´ härligt, det är du så värd! Är så glad för din skull :o) Må riktigt gott nu!

2011-03-31 @ 19:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0