Val



I Örebro kommuns nordvästra valdistriktet har vi gått till omval idag. Det hände sig nämligen så, att "något" gick snett senast:

"Valprövningsnämnden konstaterade att 17 budröster felaktigt godkändes, att det brustit i ordningen i röstningslokalen på Vivalla bibliotek vid förtidsröstning den 1 september 2010 och att ett valtält vid samma tillfälle varit placerat för nära röstningslokalen. Nämnden bedömde att de nämnda felen kan ha inverkat på valutgången".

Var det fart i valokalen? Nope, direkt folktomt skulle jag vilja säga. Var det fart på partikamraterna utanför? Nope, där vart det tyst döläge. Om man bortser från Kristdemokraternas representant som frågade "gick det bra" när jag gick ut.

Däremot har det varit en jädra fart på sossarna de senaste veckorna. De har haft uppsökande verksamhet via dörrknackning, de har trottoarpratat, de har skickat sina valbudskap med post och reklamutdelning och så sent som i eftermiddag har de delat ut långskaftade röda rosor vid dörren. En snygging med famnen full ringde på. Och delade ut EN ros. Så lättköpt är jag inte. Hade jag fått hela buketten hade vi kanske kunnat snacka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0