Favvoläkare

Trots att jag i snart ett års tid stundtals haft ett riktigt helsike med ena kindtanden och så sent som i november "fick" en mastodontfyllning i en mix av amalgam, porslin och plast - som i mellandagarna plötsligt SPRACK mitt itu..... är i alla fall min tandläkare min favvis.
Ingen får mig så medgörlig som hon.
Aldrig har jag känt sådan fullkomlig empati, kompetens och välvilja hos en maktutövare tidigare. Varje gång jag till slut kommer iväg får jag minnas varför jag valde just henne.
Idag tog hon dessutom mitt besök som reklamation och fixade på mindre än en timma en till synes helt ny tand. Och det mest märkvärdiga: i samband med att hon lade sista handen vid med putsen började tanden plötsligt att ila varför hon fick frågan om bedövningen redan började släppa?

Hon kikade på klockan och sa:
- Ja, jag gav dig så att det skulle börja släppa lagomt till nu....

Vilken fena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0