Hembiträdekunnande

Den gamla tossiga morsans gångmatta i hallen gick ju liksom om intet i somras när hon hade frossat i formfranska. Vi kan säga att den förstördes av en slags fartränder...

En ny gångmatta är införskaffad av undertecknad.
En riktigt snygg i typ: fyra nyanser av brunt.
Det känns praktiskt.
Och den är symmetrisk från alla håll och kanter.

Mattan har nu legat på sedan den 7/8.
Ikväll ringde hon:

- Hörredu, nästa gång du kommer hit tycker jag faktiskt att du ska visa mig lite respekt för mitt hembiträdekunnande.

- Javisst, men vad menar du?

- Jo, fru Andersson lärde mig att den mörka sidan allltid ska ligga närmast dörren. Jag vill att du vänder på den.

- Okej, men den är likadan från andra hållet mamma.

- Nädu, säg inte att jag är dement nu också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0