Skattemaspingla

Ringde till Skatteverket.
Står inte ut med den preliminära skatteuträkningen om minus 25'220kr

Det är 48 samtal före dig.
Vi är 238 handläggare som svarar i tur och ordning

På tre röda var hon där.
Med sin rullande brytning på Bosniska.
Jag gillar bosnisk brytning.

Och jag fick klapp på huvet.
Flera gånger.
Det ska nog ordna sig.

Via hennes lots till uträkningssidan kan jag lungt konstatera att jag åtminstone
kan dra bort tio tusen från det där förfärliga beloppet. Kanske mera.

Tror att det ger frukt nu, att jag sviker Svenska Kyrkan.

Däremot ger det allt annat än frukt att arbeta extra åt kommunen.
Jag ska betala enligt tabell: 31,90% i skatt, men enligt bosniskans
uträkning har de bara dragit 29,50%

Vad är det för jäkla fasoner!? Inte underligt att jag ständigt och jämt ligger
back med skattemedlen. Måste rodda bland ekonomiansvariga. Jag kan
nog klara detta bakslag (igen), men hur gör de som inte kan det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0