Tandstatus

Jodå, det blev en tandrensning. Hos en osäker tandläkare och en sur tandsköterska med fruktansvärd attityd. Kände in stämningen direkt. Om jag nu (må gud förbjuda) skulle dra ut en kindtand, så får det ju vara hos någon/några man känner förtroende för.

Fick vänta 20 minuter utan kommentar. Under behandlingen fick jag stå ut med total frånvaro av empati, våldsam hand och kommentar om att "bara jag låg still så skulle nog det här går bra". Insatsen tog tjugo minuter, max. Hon rensade och frilade två rotkanaler, putsade ena änden på tanden, spolade rent och la på en klick gojja som skydd. Sen fick jag ett recept på penicillin och uppmanades kontakta min ordinarie tandläkare för att dra ut gadden.

Ovanstående kalas kostade 1800kronor!

Det var det värt. Dels för att jag absolut inte stod ut längre. En varhärd som försöker pysa och därför trycker upp tanden från roten, är ingen lek. Mest värt var det dock att hon ärligt och uppriktigt svarade på en rak fråga. Om varför den skall dras ut,  om tanden verkligen är oduglig?

- Nej nej, men den sitter så långt in att den är väldigt svår för oss att nå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0