Smörja



Alltsedan jag gjorde det där med fötterna, så har jag varit mån om att hålla dem i trim. Dvs att jag har smort dem varje kväll vid sänggåendet. I alla fall nästan alla kvällar. För någon månad sedan var jag på apoteket och fick då syn på reklamen för en ny produkt. På en en skylt stod tydligt skrivet om både hur soft och hur väldoftande denna nya lotion var. Och eftersom den var utrustad med pump slog jag till.

Inte en enda gång har jag trivts med den. Doften är sådär. Och smörjan är hemsk. Den går inte in i huden. Den kladdar och den lämnar efter sig som ett vitt kletskimmer. Ändå har jag kämpat på. Ibland både kväll och morgon och flera gånger helkropp.

Nu är det slut med det. Pumpflaskan ska in i duschen. Det är ingen lotion. Det är duschcreme. Jag tog väl fel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0